Wednesday, November 18, 2009

Keratan akhbar Berita Harian 19hb November 2009

4 pelajar tingkatan satu hilang di Gunung Lambak

KLUANG: Empat pelajar tingkatan satu Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Abdul Jalil dilaporkan hilang di Gunung Lambak, sejak tengah hari semalam. Operasi mencari dan menyelamat seorang pelajar lelaki dan tiga pelajar perempuan terbabit yang dipercayai sesat ketika mendaki, dijalankan sejam jam 9 malam tadi, membabitkan anggota polis, tentera dan Rela.

Pendakian pelajar hilang bukan aktiviti sekolah

KLUANG: Empat pelajar yang masih hilang di Gunung Lambak di sini, bukan mengikuti program anjuran sekolah, sebaliknya merancang sendiri aktiviti pendakian itu bagi mengisi masa cuti sekolah. Berita Harian difahamkan, pada mulanya seramai sepuluh pelajar merancang mendaki gunung itu, tetapi hanya mereka berempat datang ke tempat dijanjikan pagi semalam. Pelajar yang hilang ialah Mior Shahidan Mior Azman, Normayzurah Nursalim, Nurfazlin Mohd Zain dan Nurul Afiqah Zulkifli. Semua mereka adalah pelajar tingkatan satu Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sultan Abdul Jalil.

Empat pelajar sesat ditemui selamat

KLUANG: Empat pelajar tingkatan satu yang hilang ditemui jam 1.45 petang tadi selepas sesat lebih 24 jam di hutan Gunung Lambak di sini. Mereka yang dalam keadaan lemah terus dikejarkan ke Hospital Daerah Kluang untuk rawatan lanjut.

Camana nak komen ek?!

No comments: